آموزش زبان انگلیسی

همه چیز درباره زبان(گرامر-نمونه سوال-داستان انگلیسی...)

آموزش زبان انگلیسی

همه چیز درباره زبان(گرامر-نمونه سوال-داستان انگلیسی...)

صرف فعل tohave(داشتن) در زمان حال

صرف فعل tohave(داشتن) در زمان حال

ما داریمwe haveمن دارمI have
شما داریدyou haveتو داریyou have
آنها دارندthey haveاو(مذکر) داردhe has
  او(مؤنث) داردshe has
  آن(اشیا و حیوانات) داردit is has

×برای منفی کردن،کلمه not را بعد از فعل قرار می دهیم.مثال:

من پول زیادی ندارم.I have not much money.
او اتومبیل ندارد.He has not a car.

×برای سوالی کردن، فعل را قبل از فاعل قرار می دهیم.مثال:

آیا در منزل پولی دارید؟Have you any money at home?
آیا آن دو پنجره دارد؟Has it two windows?

×برای سوالی- منفی کردن،have not و has not را به صورت فرم مخفف در ابتدای جمله قرار می دهیم.مثال:

آیا آن ها خواهر ندارند؟Haven't they any sisters?
آیا او در تهران برادر ندارد؟Hasn't she one brother in Tehran?

تذکر:برای منفی یا سوالی کردن،بهتر است از افعال کمکی do و does نیز استفاده کرد(بعدا در مورد این افعال توضیح می دهیم). مثال:

من الان پولی همراه خود ندارم.I don't have any money with me now.
آیا او ماشین دارد؟Does she a car?

 


صرف فعل tohave در زمان گذشته

صرف این فعل برای کلیه ضمائر فاعلی، had می باشد.

ما سال قبل دو اتومبیل داشتیم.We had two cars last year.
آن دوتا پایه داشت.It had two legs.

×برای منفی کردن کافی است که کلمه not را بعد از had قرار دهیم. اما همان طور که بعدا اشاره خواهیم کرد، بهتر است از فعل کمکی did استفاده کرد. مثال:

او پول کافی نداشت.He did not have enough money.
ما پول نداشتیم.We hadn't any money.

×برای سوالی کردن،جای had  را با فاعل عوض می کنیم.مثال:

آیا پارسال ساعت داشتید؟Had you a watch last year?
آیا او دیروز وقت داشت؟Had he time yesterday?

×برای سوالی-منفی کردن، had not را به صورت فرم مخفف قبل از فاعل قرار می دهیم.مثال:

آیا شما دیروز کلاس نداشتید؟Hadn't you class yesterday?

تذکر:در مکالمات رسمی بهتر است از فرم زیر استفاده شود:

آیا شما دیروز کلاس نداشتید؟Had you not class yesterday?

نظرات 9 + ارسال نظر
بهنام جمعه 29 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 ب.ظ http://englishvillage.ir

خیلی خوبه که روی مفاهیم ابتدایی زبان کار می کنید، وبلاگ فعالی هم دارید. فقط در مورد اون ابزار مربوط به رتبه جهانی، کشوری و تعداد یه اشتباه کوچیک انجام دادید، این رتبه هایی که اونجا نوشته مربوط به خود سایت pichak.net هست! شما فراموش کردید که آدرس وبلاگ خودتون رو برای ساخت ابتدایی ابزار به کار ببرید...

ممنون از اینکه اطلاع رسانی کردید.

س یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ب.ظ

سلام میشه لیسینگ در سطح المنتری بذارید. ممنون

سلام.
بله حتما میذارم.
دوباره به وبم سر بزنید تا بذارم سعی می کنم متن لیسنینگ رو هم بذارم.

س دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:25 ق.ظ

سلام ببخشید من ترم ۵ زبان هستم آموزشگاه میرم ولی حس می کنم خوب یادنمیگیرم یه راهنمایی به من می کنید که چه طوری بخونم و بیشتر چی بخونم تا خوب یاد بگیرم.ممنون منتظر جوابتون هستم.

سلام دوست عزیز.
شاید چون متن کتاب انگلیسیه و معلم هم سر کلاس انگلیسی صحبت می کنه شما هنوز معنی کلمات رو به خوبی نمی دونید و در فهمیدن کتاب و حرف های معلم دچار مشکل میشید.
اسم کتاب شما چیه؟اگه کتاب رو بشناسم می تونم برا تون قسمت های گرامر و ... توی وبم بذارم و بیشتر دربارش توضیح بدم و تمرین هایی مربوط به اون رو در وبم قرار بدم.
یا می تونید از کتاب های دیگر هم به عنوان کمک اموزشی کمک بگیرید.

س دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام خیلی ممنون که زود به سوالم پاسخ دادید بله بزرگترین مشکل من سر همین است که معلم سر کلاس فقط انگلیسی صحبت می کنند اسم کتاب هم total english است که این ترم المنتری شو دارم می خوانم. خواهش می کنم خیلی کمکم کنید چون دارم هزینه می کنم می ترسم خوب یاد نگیرم .بازم ممنونم منتظر جواب هستم.

چشم حتما من کمکتون می کنم.
لیسنینگ و هرچیز دیگری که بهتون کمک کنه براتون میذارم

Fatima سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:31 ب.ظ http://englishcottage.blogfa.com

سلام کیاندخت جان.شما هم رشته دانشگاهی ات زبان هست؟؟کدوم گرایش و دانشگاه؟؟در هر صورت موفق باشی.یه پست نظرسنجی گذاشتم حوشحال میشم بیای و نظرتوبگی

سلام.فاطیما جان.نه عزیزم من هنوز دانشگاه نمیرم.
چشم حتما میام

محمد صادق سه‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:25 ب.ظ http://funglish.ir

سلام وبلاگ خیلی توووووووووووووووپی داشتی
یه سر به منم بزن


http://funglish.ir
p30msb@gmail.com


http://www.p30msb.ir/
http://www.p30msb.com/

سلام ممنون.
چشم حتما.

پریماه پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:58 ق.ظ http://tonelehasti.blogsky.com

بازم ایول...من it is has نشنیده بودم!!
مرسییییییییییییییییییییی

خواهش عزیزم م م م م م م م

فرزاد شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ http://jalebtarinha.blogsky.com/

برای منفی کردنش میشه dont یا dosent استفاده کرد؟؟؟

yes,of course

ستاره جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ب.ظ

واااااااااقعا وب زیبایی دارید ازآشنایی باشماخوشحالم..

ممنون ، من هم همینطور ستاره جان.
خوش حال میشم بازم به وب من سر بزنی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد